Användarvillkor

Thorman.ee webbutik (nedan kallad Webbutik) ägs av OÜ EtnoArt (org. nr 11909374),

som är belägen i Reiu by, Häädemeeste v., 86508 Pärnumaa, Estland

Försäljningsavtalets giltighet, information om varor och priser

Försäljningsvillkoren gäller vid köp av varor från Webbutiken.

Priset på produkterna som säljs i Webbutiken anges vid produkterna. Kostnaden för

leveransen tillkommer.

Leveranskostnaden beror på var köparen befinner sig och hur varorna levereras.

Köparen ser leveranskostnaden när beställningen bekräftas.

Informationen om produkten finns angiven i Webbutiken vid produkten.

 

Lägga beställning

För att beställa varorna ska man lägga de i varukorgen. Beställningen bekräftas efter att man har fyllt i de obligatoriska fälten och valt leveranssätt. Därefter visas summan på skärmen som man kan betala genom internetbanken eller någon annan betalningslösning.

Avtalet börjar gälla när summan har överförts till Webbutikens bankkonto.

Om de beställda varorna ej kan levereras för att varorna är slut eller p.g.a någon annan orsak

meddelas köparen om detta så fort som möjligt och summan återbetalas (inklusive

leveranskostnaden) utan dröjsmål men senast 14 dagar efter att meddelandet skickades.

 

Leverans

Vi levererar varor till följande länder: EU och USA.

Köparen står för varornas leveranskostnad och kostnaden visas när man väljer leveranssätt.

Inom Estland levereras varor vanligtvis inom 3-7 arbetsdagar från och med att avtalet har trätt i kraft. Utanför Estland levereras varorna inom 15 dagar.

I undantagsfall kan varorna levereras inom 30 dagar.

 

Ångerrätt

Efter mottagandet av ordern har köparen rätt att frånträda avtalet med webbutiken inom 14 dagar

[beroende på vilken vara kunden köper kan varan inte alltid returneras, sådana varor och tjänster ska i så fall förtecknas och de måste uppfylla villkoren i avsnitt 53.4 i obligationsrätten].

Ångerrätten är ej tillämplig ifall köparen är en juridisk person.

För att 14-dagars returrätt ska gälla får de beställda varorna ej användas i annat syfte än

vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion på samma sätt som det är tillåtet

att göra i den fysiska butiken.

Om varorna har använts i annat syfte än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och

funktion eller om varan har använts eller slitage förekommer har Webbutiken rätt att minska på beloppet

som återbetalas i enlighet med att varornas värde minskat.

För att returnera varor måste man lämna in ett uttalande om att man vill frånträda avtalet. Blanketten hittas här:

uttalandet och skicka det till e-postadressen info@etnoart.eu  senast 14 dagar efter att man mottagit

varorna.

Köparen står för returkostnaderna om inte varorna returneras för att

varorna inte stämmer överens med det man beställde (t.e.x. fel produkt eller defekta varor).

Köparen måste returnera varorna inom 14 dagar från och med att avtalet lämnades in eller skicka in ett intyg

som visar att varorna har lämnats över till leverantören under den perioden.

Webbutiken återbetalar alla avgifter som köparen har betalat enligt avtalet utan dröjsmål senast 14 dagar

efter att ha mottagit uttalandet om att köparen vill frånträda avtalet när varorna har tagits emot av webbutiken.

Webbutiken har rätt att neka återbetalning tills varan som avtalet gäller har returnerats

eller tills köparen har lämnat in intyg om att varan har skickats tillbaka beroende på vilket som sker först.

Om köparen har valt ett av Webbutikens leveranssätt som ej är det billigaste för leverans av varan

behöver Webbutiken inte återbetala ett större belopp för konsumenten än vad en

vanlig leverans kostar.

Webbutiken har rätt att frånträda försäljningsavtalet och kräva att köparen skickar tillbaka varan vars pris

på grund av ett misstag är väsentligt mindre i webbutiken än marknadspriset för varan.

 

Reklamationsrätt

Webbutiken är ansvarig om den bristande avtalsenligheten visar sig redan när kunden tar emot varorna

eller inom två år efter att kunden tagit emot

varorna. Om bristen visar sig inom de första sex månaderna bedömer man att

bristen fanns där redan när varan levererades. Webbutiken har som skyldighet att ifrågasätta

detta.

Om brister uppstår har köparen rätt att inom två månader ta kontakt med webbutiken genom att skicka

ett e-postmeddelande till info@etnoart.eu eller ringa: +3725177789.